Pages

Sunday, May 16, 2010

♥♥KLDW-NOVA Exploring The New Media♥♥


Semalam aku bersama gg,heler,sep,faten,ainn,arep,ciken,syakir,ainn & yana berkesempatan ke Galeri Petronas bersempena Kuala Lumpur Design Week 2010. Seawal jam 10am heler tlah menelefon aku dan secara x langsung mengejutkan aku dr lena yg panjang..hihihi..dgn kadar kelajuan maksima aku mandi dan bersiap2 menuju ke lokasi berkumpul kami..kami sebulat suara utk menaiki KTM komuter dan Putra LRT saja smlm utk mengelakkan kesesakan lalu lintas selain drpd menjimatkan wang tol,petrol dan parking..

Exibition yg bertempat di KLCC tu telah memberi peluang aku menjejakkan kaki ke bangunan berkembar itu semula selepas lebih setahun aku tdk ke sana..huh~ letih!! jujur aku akui yg amat2 letih sesekali bergerak menggunakan transport awam..tu belom lg kire soal cuaca yg panas terik skang ni.. tapi disebabkan ada kawan2 yg x penah lekang dgn lawak2 sengal sepanjang perjalanan jd agak berkurangan keletihan & ketensionan aku..

Cite pasal exhibition tu aku sgt2 tertarik dgn hasil karya Haroshi dari Jepun. Terdapat 8buah karya 3Dimensi dari papan luncur terpakai yg direkaubah menjadi jubin2 mozek,titik-titik dan piksel. Haroshi yg merupakan pereka dan peminat sukan papan luncur (skateboarding) telah menggunakan konsep wabi (berpendirian sesuatu yg berubah,musnah atau lapuk) dimamah masa boleh diberikan nafas baru. Hasil gabungan wabi dgn elemen-elemen Barat,beliau menjadikan papan luncur terpakai menjadi objek baru bersesuaian dgn keadaan ruang dan masa kini.


Haroshi Exhibition

Selain dari karya Haroshi terdapat juga karya artis lain seperti DEVILROBOT TOYS,DOTMOV festival,dan THE WINDCATCHER(yg ni pon menarik gak). Di sana aku dpt menonton beberapa filem pendek yg ditayangkan..paling best karya yg berjudul "MISS BLOOD BERRY" by Toru Miyagi & "HOLE IN ONE" by Verena Friedrich. Aku pon tataw cana aku leh tergelak2 tgk muvi pendek ni..huuu~ tapi mmg agak terhibur la..pas selesai tgk exhibition kami pon wat xtvt bebas dlm KLCC tu spt ke Kinokuniya,makan2,bergambar dan bergurau senda smpai merajok2..hahahahah =p I HAD FUN GUYS!!!



Devilrobot Toys

Saturday, May 15, 2010

♥♥Under Graduate♥♥

yey!! internal final assessment da lepas!! heheheh..aku rse seperti satu tekanan & bebanan yg amat amat amat besar selama ni telah pon hilang..palotak da mula ringan..jiwa semakin tenang..hati da mula senang..hahahaha..even external assessment bakal berlaku pd minggu depan,tapi aku tetap berasa sedikit lega sbb internal assessment adalah lebih penting dan menentukan pemarkahan project itu..terima kasih kpd Encik Azly,Encik Yusof dan Encik Jumaddi yg telah menjadi assessor aku kelmarin,,walaupon last questions uolls aku x dpt jawab,,tapi aku da taw jawapan kpd soklan tu selepas assessment..ngeee~ (tu pon en.jamil yg gtaw) ;p so,mulai saat ni aku bule ah di anggap "under graduate" memandangkan hanya beberapa hari jer lg akan menamatkan pengajian aku selama 2 1/2 thn dlm Printing Technology..terasa sedikit sedih nk meninggalkan alam campus ni..uwaaaaaaaaaaaaaaa~~ pasni da mula kne susun strategi utk meletakan diri dlm industri dan bersaing dgn graduan2 lain utk mendapat pekerjaan..huuuu~ semoga aku tdk menganggur terlalu lama dan segera mendapat kerja!!amin~ =)

Tuesday, May 4, 2010

♥♥35 things♥♥

  1. masih ramai lagi kawan2 yang tataw nama penoh aku.
  2. semakin ramai kawan2 yg x cam aku sejak aku da mula bertudung.
  3. aku akan menamatkan pengajian dalam mase terdekat ni..insyaallah~
  4. org yg pertama kali jumpe aku akan teka umur aku lbih muda dr yg sbnar (^^)V
  5. 1st impression org thdp aku besenye,, "kerek minah ni!!" demm~
  6. aku ramai kawan laki & perempuan tapi cuma ada 2org kwn terbaek aku iaitu NURAINA MUSA dan HAFIZA JONID.
  7. aku pnah ditahan polis 2x krn tegar mbawa moto tanpa memakai helmet dan tiada lesen.
  8. mase form 2 aku pnah melanggar anak org ketika menunggang moto dan kemudian segera meninggalkn tmpt kejadian..gile kau!! tibe2 dia muncul,aku x sempat elak kot =p
  9. cinta monyet pertama aku ketika darjah 3..(gatai tul =p) nama beliau hairul izwan..kalau x silap aku..sbb mcm da ingt2 lupa..hahahah..dasar monyet!!
  10. aku sgt suke music dan terjebak dgn gigs2 yg ada band2 kegemaran aku.rmai yg menganggap aku minah indie,,pdhal aku slalunye ke gigs hardcore straight edge.krn mrk sgt energetic..tp i'm not sXe kids ok?! ;) tapi da lama aku x terjebak dgn sume ni..adalah ah hampir 3thn..huhuhu~
  11. i'm not clubberz..wlaupon rmai kwn2 aku yg mengajak aku ke club..sorry,aku x minat! tp aku pnah mencemar duli ke zouk semata2 utk showcase MOCCA n ruums utk showcase NIDJI..hee~
  12. aku x merokok tp x kesah kalau bf aku seorang perokok tegar..hahaha..
  13. sepanjang idup aku,,aku pnah bekerje sbg promoter d Jaya Jusco,operator pengeluaran di Western Digital (mcm harem kilang ni),tolong kwn bniaga d psr mlm,waitress d Westin Hotel,crew event(citrawarna 2008 terbaek!),dan sales consultant d Habib Jewels (paling best!).
  14. dlm clas aku adalah yg paling tua (tp somel) krn aku lewat setahun menyambung degree..tp xpa sbb diorang selalu rasa aku sebaya diorang..ahahhaha..
  15. aku memiliki Diploma Seni Lukis & Senireka (Seni Logam Halus) tp telah menukar kpd Ijazah Sarjana Muda Teknologi Percetakan..ini krn aku berhasrat utk membuat bisnes printing..akan tetapi bunda aku sgt mao aku menjadi seorang guru.. Mak!! org nak jd penyanyi la! nak masok mentor musim depan..bule yer??!! huu~
  16. aku sgt sgt sgt bersyukur dan epy mengenali clasmet2 aku skang..mrk sgt sgt sgt 'GILE' tp sgt sgt sgt baek sesama kami.. :')
  17. citrawarna 2008 memberi aku kenangan yg sgt manis krn buat pertama kali aku berpeluang mjadi crew event dan mengenal kwn2 bru yg sampai skang masih & telah mjadi antara kwn rapat aku..muahhhxxzz..
  18. aku akan mjadi seorang yg pendiam dan emosi bila aty aku terluka.. T_T
  19. aku sensitif,cpt merajuk tp mudah di pujuk,mudah memaafkan tp sukar melupakan,sinikal dan unpredictable..ngeee~
  20. aku bule cintakan seseorang wlau pon dia mencintai org lain.. =) kan cinta itu x semestinya memiliki..cewah!
  21. Maaf! aku x mkn bawang,taugeh dan kerang..heeeeeeee~
  22. aku x pandai kopek udang menggunakan sudu&garfu..oleh itu bf aku haruslah seorang yg pandai mengopek udang itu! sekian. ;p
  23. mase kecik aku agak tomboy,rambot selalu pendek (boyish),berkulit gelap & sgt lasak.skang aku semakin bersopan santun dan blaja mjadi gadis idaman kpd para jejaka serta menjadi pilihan makcik2 utk mjadikan aku sbg menantu mrk..hahaha =p
  24. aku x pandai berenang,tataw memandu kereta,tataw menjahit wlau pon sebiji butang..ada aku kesah???
  25. aku takot gelap! siyes! aku akan pikir mcm2 perkara yg menakotkan klau berada dlm gelap..huu~ dan aku jg tidak tahan dgn kesejukan..wuwuwuw~
  26. klau aku x smbung blaja ke peringkat universiti mgkin skang aku sdg berbahgia bersama suami dan anak2 tersayang..perghh~~
  27. koleksi shawl aku skang mencecah ke 30helai,,aku sgt mudah terjebak utk membeli shawl2 yg santek di pasaran & juga secara on9..uhhh!
  28. setiap ari aku wajib berfesbuking walaupon utk sejam..(selalunye berjam2..gegegege~)
  29. sejak di suspect H1N1 ogos thn lepas,,kondisi bdn aku sgt lemah dan aku telah hilang berat bdn kire2 7kg..heee~
  30. aku memiliki kuda berenjin otomatik bernama NOUVO S yg menjadi "bf kesayangan" aku skang..WTJ 5302 =)
  31. aku sgt sgt sgt teringin nak buat bungee jumping & rafting..bile ea dpt buat?? hurmm~
  32. antara destinasi yg bakal aku terjah ialah Bandung, Pulau Redang, Sipadan dan Jepun..da bekerja nanti siaplah!!! aku sanggup ikat perot utk simpan dwet ke tempat2 ni..hopefully~
  33. kereta idaman aku ialah SWIFT dan MYVi..dpt Wolksvagen Beetle lg syiokkk..hihihi ;p
  34. skang aku sdg berkawan dgn seseorang yg telah mengembalikan "kehidupan" asal aku..masih di peringat awal..mahu lebih mengenalinya dan terserah kepada takdirNYA..semoga dialah orangnya..amin~
  35. sdg aku menulis entri ni tetibe tingat thesis yg masih belom siap,,CUAK!!ok2..aku rse cukup setakat sini karutan aku utk entri ni..ngeee~ (sambung buat thesis)

Wednesday, April 28, 2010

♥♥if this isn't love♥♥

AKU GEMBIRA!!!
aku da senyum semula
aku da ketawa semula
aku da tenang semula
aku da ceria semula

AKU PERCAYA!!!
aku da jumpa semula
aku da miliki semula
aku da dapat semula
aku da genggam semula

AKU SUKA!!
aku melihatnya
aku mengenalinya
aku mendekatinya
aku mendalaminya

GEMBIRA, PERCAYA & SUKA!!!
tu je aku nk bgtau..ahahahahah =)

Sunday, April 11, 2010

♥♥Glamorous Nite & Printech Magazine Launching♥♥

Date : 9th April 2010
Venue : Hotel Concorde Shah Alam
Theme : Glamorous Red Carpet


3rd Printech Magazines Launching

Vice Chancellor UiTM with our Dean of faculty
(dinner korang ada ke VC dtg?? ada? ada? ahahahah~)


Mr.Irwan Zakaria- antara org kuat yg menjayakan majlis ni..TERIMA KASIH!
(daddy for Degree Zero Six,,hihi^^)

aku bersama alumni yg disayangi..raihana & nadira..hihihih^^
(pix taken by paparazzi :P)

wif my clasmet..Nur Ainn Yaakop

Degree Zero Six Family
I luv them so damn much!!

Brother & Sister Hood of Printech =)

Top 5 single ladies..agagagga =p
(dr kiri ainn,yiyin,ninie,ellia & teah)

My Girl Lollipop

Last pose sebelom balik..ngeee~
(kembar aku kt sebelah,,fatin!!kau mmg vogue cam artis da ada 3 album..hahahha)


Friday, February 12, 2010

♥♥JPJ♥♥

hahahhaha..utk pertama kalinya since aku menjadi gadis rider ni,,aku kantoi dgn roadblock..mse lebih sebulan aku tada lesen tada lak kantoi..hihihi...baek punyer aku pecut krn x sabar nk menuju ke lokasi karok..sangkot lak roadblock kt roundabout pdg.jawa tu..kesian kt kwn aku lg surang yg x berlesen hampir2 terkencing dlm suar agaknya mse kene thn td..tp nseb bek la aku tlah mengelirukan pegawai2 JPJ td smpai tataw mna 1 yg bwk moto mna 1 yg bonceng..thanx kt yana gak yg menjadi "angel" penyelamat keadaan td..wakakakaka...cana ah pegawai2 2 leh dibodohkan oleh kite kn yana??percaya pula dia...muahahahahah...selamat gg x kne saman..aku yg terpaksa buat muka somel td pon terlepas krn x tampal sticker yg sebenar..hihihiih^^


aku menyampah btol klau nmpk menatang ni..kene wat muke somel kt abg2 polis yg x ensem sgt pon..gegegegegge
Friday, January 22, 2010

♥♥tersenyumlah♥♥ (puisi iLiyya Abu Madhi)

Dia berkata : "Langit sedih dan terlihat murung"

Aku berkata : "Tersenyumlah!" biarkan kemurungan itu ada di langit.


Dia berkata :
"Kesamaran telah merasuk"

Aku berkata : "Tersenyumlah!" Dukacita tidak akan pernah kembali,sbb ia telah mati.


Dia berkata : "
Langit di angkasa telah menyatu dgn cinta yg berkobar dlm dadaku dan telah menjadi neraka jahanam.Dia khianati janjinya setelah merenggut hatiku.Lantas bagaimana aku sanggup tersenyum?"

Aku berkata : "Tersenyumlah dan bersenanglah!" kalau kau tetap bersama kesedihan akan kau habiskan seluruh umurmu dlm kepedihan.

Dia berkata : "Perniagaan mendekati kerugian spt musafir yg hampir mati kehausan atau spt singa yg haus darah.dia meludah darah setiap kali menjulurkan lidah"


Aku berkata : "Tersenyumlah!"
Kau bkn lah penyebab kesembuhannya kecuali bila kau mahu tersenyum.apakah ketika org lain berbuat dosa dan tidur dgn perasaan takut,engkau merasa bhw engkaulah pendosa itu?


Dia berkata : "Musuh sdg berada disekelilingku.Mrk berteriak menakutiku.Bknlah aku telah tertawan dan apakah musuhku tdk melihatku?"


Aku berkata : "Tersenyumlah!" cacian mrk tidak ditujukan utk menuntutmu jika kau tidak lebih mulia dan agung drpd mrk.


Dia berkata : "Musim telah jelas tanda2nya tergambar pdku di pakaian dan lukisan,sdg diriku mempunyai kewajipan thdp kekasihku namun tdk ada 1 dirham pun di kedua telapak tgn ku"


Aku berkata : "Tersenyumlah!" Bukankah kau masih hidup?kau bknlah termasuk org yg tdk mempunyai kekasih.


Dia berkata : Malam2 ku berlalu dlm kepahitan"


Aku berkata : "Tersenyumlah!" Jika kau merasa pahit,semoga org lain melihatmu sdg bersenandung.Lemparkan kedukaan jauh2 dan tetaplah bersenandung.Apakah dia akan melihatmu jika engkau bernyanyi dgn limpahan dirham atau engkau merasa rugi jika engkau bernyanyi dgn hati berseri2?Wahai sahabat,jgnlah sampai kesedihan membuat mulutmu terdiam.Dan raut mukamu menampilkan kesedihan.Tersenyumlah.........!

sungguh bintang2 pun tersenyum dan kegelapan akan saling berbenturan.Oleh krn itu kita menyukai bintang2.

Dia berkata : Keceriaan tdklah akn membuat keadaan menjadi lebih baik.Ia dtg ke dunia ini dan tetap akan pergi walau terpaksa.


Aku berkata : "Tersenyumlah!" selagi hanya dikandung badan,selama engkau masih hidup sebab sudah terlalu lama engkau tidak tersenyum... =)

Wednesday, January 20, 2010

♥♥WTJ 5302♥♥

hureyyyyyyyyyyyy!!
aku da pon memiliki kuda berenjin otomatik yg diidam2kan..
walau bagaimana pon dukacita dimaklomkan bhw aku blom bjaya memiliki lesen memandu..
mwahahahahah,,ada aku kesah???? =p
vrooommmm~~


akak nk blaja aksi ni bule?ahahah
Friday, December 11, 2009

♥♥shit happen♥♥

Arghhhhhhhhhhhhhhhh!! mao saje aku jerit sekuat2 aty..tp di mna??salah tmpat aku dikatakan gile pula nt..huhuh..tension doww..apa yg aku hrpkan selama ni msih blom menjadi milik aku..malah bertambah buruk dr sebelomnya pula.. T_T Result?? ya,,sesuatu yg slalu di tunggu2 setiap kali cuti sem. Semalam result kuar,,aku dgn penuh debaran melawati student portal utk mengetahui result aku..damn!! server pula cam hrm..tp aku bersabar dan trus mencuba..akhirnya berjaya gak aku login.. OMG!! hampir saja aku memaki di dpn screen laptop ni,,result aku kali ni agak mengecewakan..even tada subjek yg gagal..huff,,pointer yg aku dpt sma spt pointer aku mse sem03 diploma..jatuh!! =( ketika 2 aku mengalami tekanan prsaan krn break off dgn ex bf aku..dan semalam berlaku skali lg................. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..


menangis cani ah aku smlm..huhuhu

Salah siapa??haih~~ mao je aku menyalahkan takdir..mungkin kali ni puncanya ialah sume yg berlaku pd aku sejak 4bln lalu..arghhhh~ tp mengapa lak aku nk salah kn takdir kn?? mcm yg slalu sahabat aku katekan pd aku,,"shit happen"!! hahahha..mgkin aku yg salah sbb x dpt kawal emosi smpai mbiarkan sgala masalah merosakkan fikiran aku..smpai ilang penumpuan pd study aku..aku mengaku,,sepanjang sem lalu jiwa aku kosong..lecturer membebel di dpn sepatah haram aku x fhm..otak melayang..dtg kuliah sekadar memenuhi attendance je..huhuhu..

cani ah aku dlm clas,,lecturer ngajor kt dpn aku ngamek gambo..hahaha


So,,memandangkan sem akan dtg adlah final sem aku..aku harus lakukan sesuatu..usaha yg lbih keras..lebih keras dr biasa..hehhehe..xpa la ilang peluang memakai selempang ANC time konvo nt..sekurang2nya aku mao tersenarai sbg graduan kelas pertama..smuga tuhan memberkati segala usaha aku nt..amin~


Wednesday, December 9, 2009

♥♥Yamaha Nouvo S♥♥


aku akan memiliki pengangkutan ni x lama lagi..dgn hasil usaha aku sendiri..
wewwww~
sekian terima kaseh.